Banken

13 april 2012

Banken

Gelukkig hebben wij een bank die zomaar alles weggeeft

Mensen worden ontslagen, zijn niet zeker van hun baan, zelfs niet van hun uitkering nu er andere regels zijn. (Wet Werken naar Vermogen).

Men probeert hun huis te verkopen maar die markt staat helemaal stil, geen beweging in te krijgen, geen bank die geld leent aan mensen.

Gelukkig hebben we nog een goede bank…die geeft alles wat ie heeft, weg. Zomaar?

Ja, aan mensen in hoge nood, zonder rente zelfs. Ze hoeven we niets voor terug te geven. Maar de dank van deze mensen in nood is groot, kan ik u melden.

Men staat in de rij, soms wel drie kwartier buiten wachten. Ze kunnen het niet aan, die mensen bij deze bank. Het aantal aanvragers is zeer groot, er bestaat een wachttijd- en lijst, en deze wordt steeds langer en langer. De toestroom is gigantisch en de toekomst ziet er voor deze bank rooskleurig uit, tenminste, het is wel hoe je het bekijkt.

Hoe doet deze bank dat toch? Ze hebben een aantal contacten op lokaal niveau die voorzien hun van voldoende voorraad. Nóg wel. Als de vraag nog hoger en meer wordt is het de vraag of er wel voorraad blijft voor iedereen. Gelukkig bestaat er ook samenwerking met andere filialen en kunnen ze onderling ruilen en iets toevoegen, mocht het nodig zijn.

Een explosieve groei is te zien en deze wordt in de toekomst nog explosiever.

Een run op deze bank vindt nu plaats. Rijst alleen de vraag: Moet je er trots op zijn om zo’n status te behalen?

Maar is er ondanks alles nog toekomst voor hun?

Want:

Ze hebben misschien wel overheidssteun nodig.

Rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Echter voorlopig zal deze bank als enige in ieder geval niet vallen maar alleen maar groeien:

De VOEDSELBANK.

Petra