Armoede werkt niet

18 december 2011

Armoede werkt niet

10-12-2011 hebben Anne-Marie, ondergetekende en zijn betere wederhelft de demonstratie bijgewoond, die onder deze naam in de Brabanthallen te Den Bosch werd gehouden.
Aanwezig waren daar o.a. vertegenwoordigers van onze partij, van de PvdA, de FNV, het CNV en nog wat groeperingen, alles bij elkaar zo'n 7000 man. Ik moet hier voor de eerlijkheid zeggen dat wel zo'n 80 procent uit SP-ers bestond.

De dag werd aan elkaar gepraat door Carrie uit Rotterdam.
Sprekers waren o.a. Job Cohen, Agnes Jongerius, Sjaak Bral en uiteraard Emile Roemer. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook staatssecretaris Paul de Krom nog enkele woorden tot de menigte richtte.
Van deze personen werd de bijdrage van Jongerius en De Krom het minste op prijs gesteld, al riep Jongerius nog wel een aantal malen op onwennige wijze “Actie, actie”.

Wij hebben deze kreet vele malen kunnen beluisteren en zijn daarom benieuwd of deze demonstratie nog een vervolg krijgt want anders ben ik bang dat de regering-Rutte zich weinig van onze protesten aantrekt.

Ten slotte moet me nog van het hart dat ik het jammer vond dat zo weinig SP-ers van de afdeling Steenwijkerland bereid waren met ons mee te reizen naar Den Bosch en vooral dat er geen mensen van de NoordWest Groep mee zijn gegaan, want vooral voor deze laatsten was de manifestatie georganiseerd. We zullen maar zeggen: Volgende keer beter.

Henk Zevenhuizen