SP, D66 en GroenLinks blij met behoud van Scala en Secretarie

3 juli 2011

SP, D66 en GroenLinks blij met behoud van Scala en Secretarie

Alle partijen in de gemeenteraad schaarden zich bij de behandeling van de perspectiefnota achter een motie om Scala en de Secretarie te ontzien bij de bezuinigingen, iets waar GroenLinks, D66 en SP erg tevreden over zijn.

Scala, ja!

‘Het is een mooi resultaat’, zeggen de drie partijen in een gezamenlijke verklaring. ‘Er is de afgelopen tijd veel actie gevoerd voor cultuur en we hebben samen met Scala, de Secretarie en de hele gemeenteraad laten zien dat een goede culturele sector onmisbaar is voor een gemeente als Meppel.’

Met het aannemen van de motie is de toekomst van Scala en de Secretarie nieuw leven ingeblazen. De instellingen worden niet meer weggekort maar krijgen nu de kans om zelf voorstellen te doen om te bezuinigen en plannen te maken voor de komende jaren. Op deze manier kunnen de instellingen behouden blijven voor de Meppeler gemeenschap.

‘Scala en de Secretarie zijn knooppunten binnen de culturele infrastructuur van Meppel, we zijn dan ook erg blij dat de toegang tot muzische scholing en kunsten voor iedere Meppeler toegankelijk blijft’, aldus de drie partijen.