Nieuws, oktober 2014

21 oktober 2014

SP Plannen voor schoolgebouw Zuideinde

RSGStad en Esch heeft het schoolgebouw aan het Zuideinde 76 nog maar netverlaten of de discussie over de toekomst van het monumentale pand is losgebarsten. Een projectontwikkelaar presenteerde onlangs de eerste plannen voor de ontwikkeling van het gebouw. Het pand is door het college in Meppel formeel ontheven van zijn onderwijsfunctie.

20 oktober 2014

SP en GroenLinks doen tweede poging om medewerkers Reestmond aan vast contract te helpen

De Meppeler fracties van de SP en GroenLinks komen tijdens de raadsvergadering van donderdag 23 oktober opnieuw met een motie waarin het college wordt opgeroepen de huidige medewerkers van Reestmond een vast contract aan te bieden. Een eerdere motie met dezelfde strekking strandde in juni nadat alleen SP en GroenLinks voor stemden. De initiatiefnemers hopen dat komende donderdag ook de andere partijen zich van hun sociale kant laten zien.

6 oktober 2014

Zet tijdelijke contracten Reestmond alsnog om in vaste contracten

Wat de SP-fractie in Meppel betreft worden de tijdelijke contracten van Reestmondmedewerkers alsnog omgezet in vaste contracten. De partij reageert hiermee op het nieuws dat het bestuur van Reestmond heeft besloten om te stoppen met het verstrekken van vaste contracten. Deze maatregel van het bestuur van Reestmond zorgt ervoor dat 72 mensen hun baan bij het WSW-bedrijf zullen verliezen.