OPGERUIMD

26 augustus 2014

OPGERUIMD

Een opiniestuk door Petra van Rosmalen.

Je zult het maar zijn, een toegewijde thuiszorgmedewerkster, je werkt al jaren bij eenzelfde cliënt en je krijgt zomaar ontslag. Client helemaal in de bonen, evenals de thuiszorgmedewerkster.
Dan heb je nog  steeds hoop op ons lokaal bestuur, dat ze toch zullen afzien van dit voornemen om het contract niet meer te verlengen met de thuiszorggroep per 1 januari 2015. Want we hebben toch een Christelijk onderlegd college.
En dan nog maar niet te spreken over de zorggroep waar je onder contract bent, die sociale mensen...die nou net een nieuwe interimdirecteur krijgen, de vorige directeur gaat weg met een premietje van        € 400.000,00! Ja, dan is het geld inderdaad wel op. Voor jou blijft er niets over, slechts een uitkering. Eventjes dan. Al die leuke extraatjes die je deed van dat verdiende geld kunnen niet meer. Of...misschien neemt die directeur je mee op vakantie, op zijn kosten? Misschien betaald hij je wasautomaat wel die het nou net heeft begeven?

Dus je gaat protesteren, samen met zovelen.
Slechts 1 zeer Sympathieke Politieke partij neemt het voor je op, die organiseert een petitie om je te ondersteunen , je zou er toch zo lid van willen worden?
Dan ga je naar de raadsvergadering om alles nog eens te kunnen horen. Is dit allemaal werkelijk waar?
Je komt er achter dat het lokale bestuur het niet zo net neemt met de waarheid, ze vertellen niet alles aan iedereen, zelfs niet aan hun collega's. Achterkamerkamertjespolitiek heet dat in de volksmond.
En dan krijg je te maken met een wethouder die hakkelend en stotend uit haar eigen woorden komt. Dat moet je toch een boost van vertrouwen geven.

Helemaal als zij zegt dat het in september weer terugkomt in de Raad en dat ze het dan opnieuw zal VOORLIEGEN!

Petra