SP organiseert openbare avond over zorg

29 april 2013

SP organiseert openbare avond over zorg

Op 7 mei vindt er een openbare avond plaats met als thema ‘zorgen over de zorg’. Tijdens deze bijeenkomst zullen SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven,
wethouder Myriam Jansen en diverse zorginstellingen aanwezig zijn. Bezoekers krijgen de kans om hun vragen over de zorg en WMO te stellen. De avond is gratis te bezoeken voor iedereen en de inloop met koffie is vanaf 19.30 uur in de Plataan aan de Vledderstraat.

Louise Smits, voorzitster van SP Meppel, vertelt: “We hebben zoveel mogelijk organisaties en andere betrokkenen uitgenodigd die direct te maken hebben met de uitvoering van het WMO-beleid en de zorg. Samen kunnen we het hebben over alles wat er de komende tijd zal veranderen in de zorg en wat dat voor iedereen betekent.”

Een tweede kans
Dit is de tweede keer dat SP Meppel een dergelijke avond organiseert nadat het de eerste keer niet is doorgegaan. Bij die eerste avond bleek er een veiligheidsrisico te bestaan en is besloten om het af te gelasten. Inmiddels is er geen reden meer om aan te nemen dat dit risico nog bestaat en is er dus een nieuwe kans om met de bewoners van Meppel te praten over de zorg en WMO.