SP overhandigd chocoladeletters aan voedselbank

5 december 2011

SP overhandigd chocoladeletters aan voedselbank

Sint en Piet
De SP Steenwijkerland heeft zaterdag 26 november een inzamelingsactie gehouden voor de kinderen van de voedselbank. De bedoeling was om chocoladeletters in te zamelen.

Bij een paar supermarkten in Steenwijk hebben een aantal mensen tussen 13.00 uur en 15.00 uur gestaan om in te zamelen.
Er zijn ongeveer 150 chocoladeletters gedoneerd door het winkelend publiek. Ook pepernoten en andere Sinterklaaslekkernijen zaten er bij.
Een ruime opbrengst voor die korte periode dat er ingezameld werd. Ieder kind kan nu rekenen op een lekkernij bij de uitgifte van ondersteunende voedselpakketten van de voedselbank die eens in de week plaatsvindt voor gezinnen met kinderen voor anderen eens in de 2 weken.
De SP organiseert de laatste jaren elk jaar, in overleg met de voedselbank Steenwijk, in december een actie voor kinderen wiens ouders afhankelijk zijn van de voedselbank. Deze actie is er ook op gericht om mensen bewust te maken dat het niet allemaal vanzelfsprekend is om boodschappen te kunnen doen.

Woensdag 30 november heeft de overhandiging plaatsgevonden aan Gerrit Vinke voorzitter van de voedselbank Steenwijk.