De KAAMPE geSPaard!!!

27 december 2008

De KAAMPE geSPaard!!!

Vlak voor de feestdagen heeft de Raad van State ons een fantastisch kerstcadeau gegeven…
Vernietiging van het bestemmingsplan “De Schans”, oftewel “De Kamp”.

De SP Steenwijkerland heeft zich sinds zijn oprichting altijd verzet tegen deze plannen.
Voordat we in de raad zaten via ludieke acties zoals “Voor Spek en Bonen”, burgerinspraak bij de gemeenteraad en procedures bij de gemeente en provincie. Nadat we gekozen zijn hebben we ook elk moment aangegrepen om dit plan in diezelfde raad ter discussie te stellen. De laatste keer was tijdens de algemene beschouwingen van november 2008 via een motie.

De SP heeft hierin altijd samengewerkt met stichting “Behoud de Kamp” en heeft dan ook met hen het glas geheven op deze afloop.
Op het moment dat het gezamenlijke verzet bij de Raad van State terecht kwam hebben we dit dan ook overgelaten aan de stichting en is onze werkgroep teruggetreden. In het verzet heeft de SP namelijk altijd dezelfde argumenten gehad als de stichting, sterker nog wij hebben van hun geleerd!
De stichting verdient dan ook alle lof voor dit behaalde resultaat. HULDE!!!

Al met al heeft deze bestuurlijke miskleun de burgers van Steenwijkerland nu al € 2 miljoen gekost. Wat de toekomst brengt is nog onduidelijk, zeker is dat de SP fractie hier vragen over gaat stellen in de gemeenteraad.