SP Stemmers Bedankt

24 november 2006

SP Stemmers Bedankt

Een echte overwinningsroes, een beetje beduusd maar ontzettend tevreden met het resultaat.
Zo stonden we met een grote ploeg in de stad om de SP-stemmers te bedanken.
Vele reacties waren er, allemaal positief. Het leek of iedereen op de SP had gestemd, een ieder die er zin in had kreeg een beker tomatensoep dan wel koffie aangeboden.

Baarlo
Onze eigen kok Henk Klaster voelde zich wel thuis in zijn rol en vooral na complimenten over de smaak van onze eigen vegetarische, biologische SP-tomatensoep glom hij als een echt tomaatje, tja, het is ook echt een kunst om een potje soep op te warmen. Ja, dat is werkelijk waar, het ligt eraan hoe je het verdunt en zo…
Ja, het leek of er inderdaad sprake was van een hele grote familie.

Blankenham
Terwijl wij zo stonden bij de kraam werd er door een andere ploeg echt hard gewerkt: Ze hebben de kernen bezocht om de de SP-stemmers te bedanken.
Zo’n 100 kilometer hebben ze gereden en koffie gedronken. Helaas voor hun, toen ze weer bij de kraam aankwamen en zin hadden in een heerlijke beker ‘eigen’ tomatensoep was deze al geheel geconsumeerd, ze vonden de hond in de pot om het zo maar te zeggen. Ware het niet dat de soep vegetarisch is.
Dan maar een bakkie troost als alternatief, nou ja wat heet troost in onze omstandigheden, hè?

Wat we veel gehoord hebben op deze dag: ‘Dit zie je andere partijen toch niet doen…bedanken’.
Nou ja, behalve de ChristenUnie, die we van harte feliciteren met hun verdubbeling, hadden de andere partijen ook niet echt reden om hun stemmers te bedanken, TÓCH ???

Blokzijl
Eese